8. 7. 2016

Sex & prázdniny

   Je první týden prázdnin a já si u vína dělám prdel, že teď mám se svými dětmi vztah na dálku. Mé děti zpravidla nepijou, takže by to nazvaly asi jinak. Rád bych jim řekl, že díky moderním technologiím to odloučení zvládneme i my, ale mluví ze mě víno.

   Na Googlu hledám, jak zvládnout vztah na dálku. Jedna rada zní „Chovejte se zadaně“. Děsí mě teď představa, že si mé děti založí Facebook a nebudou se mnou ve vztahu. Na druhou stranu znám i děti, které nejsou ve vztahu ani se svými rodiči. Ve finále to trápí děti, rodiče, i mě, protože po mně všichni chtějí vědět, čí je to vina. Ta je ale někde úplně jinde.
   Další rada doporučuje obklopit se fotkami. Já jsem obklopen vzpomínkami. Díky nim dokážu převyprávět příběh svých dětí, díky nim je definován i můj příběh. Současně s tím si uvědomuju, že u všech mých důležitých okamžiků jsem nikdy nebyl sám. Hodně dětí s nějakým postižením má problém zabavit se samo. Neumějí si sami hledat podněty, které by je bavily. Jsou i takové, které by to dokázaly, ale díky míře péče, kterou dostávají, nemají šanci. Takže se časem doma začnou nudit a svoji nudu většinou zahánějí něčím, co jejich rodiče začne rozčilovat.
   I já stojím před rozhodnutím, kdy konečně začnu dělat to, na co jsem se celý rok tak těšil. Mám na to teď čas, takže to trochu pro mě pozbývá na atraktivitě. Budu si teď muset najít i nový důvod pro to množství vína.  
   Někteří rodiče se prázdnin bojí – bojí se být takovou dobu se svým dítětem. Mají strach, že ho „nezvládnou“. Říkám si, zda není rozdíl mezi tím, umět zvládnout dítě, a umět zvládnout situaci. Kdy jde o boj a kdy jde o vztah? Pro děti je strašně důležité dostat ty správné věci ve správnou dobu a od správných lidí. Existují věci, které mohou dětem předat jenom rodiče a je třeba si i uvědomit, že na to nemají nekonečné množství času.
   Sex po telefonu – alespoň tak zní poslední rada, jak zvládnout vztah na dálku. A právě tahle rada mi připomene dvě věci. Ta první se týká zaplacení telefonu. Ta druhá někoho, komu se ještě pořád vyplatí počkat si, až nebudu unavený.
   A možná jsou celé prázdniny vlastně o hledání vztahu. O hledání vztahu k sobě samému i bez vína. O hledání vztahu ke svým dětem, které neustále testují vaši lásku. O hledání vztahu k lidem, kterým až o prázdninách stihnete říct děkuju.